۴۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

چگونه مسافرت را برای کودکان لذت بخش کنیم

در ابتدا باید اعتراف کنیم که حضور بچه ها هر تجربه را شیرین و خاطره انگیز می کند ، اما این در صورتی است که مراقب آن ها باشید تا کلافه نشده و جیغ و گریه سر ندهند. آن ها نسبت به بزرگسالان آستانه تحمل کمتری دارند ، خستگی ، گرسنگی ، گرما و سرما را شدید تر از ما احساس می کنند. در مکان های شلوغ به خاطر قد کوتاهی که دارند ، خود را مورد هجوم اطرافیان احساس کرده و همین آن ها را کلافه می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

راهنما و نکات مهم سفر برای معلولین و افراد کم توان

بخشی از جامعه را افراد کم‌توان جسمی تشکیل می‌دهند که باید مانند هر شهروند دیگری از امکانات و محیط مناسب برای زندگی و رفت و آمد برخوردار باشند. این افراد برای رفت و آمد روزانه و انجام امور عادی درسطح شهر نیازمند آماده‌سازی محیط شهری و وسایل نقلیه‌اند و همچنین باید وسایل حمل و نقل بین راهی مانند قطار و اتوبوس در اختیارشان قرار گیرد تا برای مسافرت‌های ضروری و یا حتی تفریحی خود از این وسایل استفاده کنند. ناتوانان و کم‌توانان جسمی به چند دسته تقسیم می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

تکنیک‌هایی در گوگل مپ که در مسافرت باید بدانید.

به محض آنکه پای خود را از درب منزل بیرون می‌گذارید، احساس نیاز به اپلیکیشن گوگل مپ یا همان نقشه‌های گوگل را به‌خوبی درک می‌کنید. این برنامه مفید نه‌تنها می‌تواند بهترین مسیر را به شما نشان دهد بلکه قادر است اطلاعات ارزشمند دیگری هم دراین‌باره در اختیارتان بگذارد. به کمک گوگل مپ می‌توانید به اطلاعات ترافیک مسیرها دسترسی پیدا کنید؛ با اماکن اطراف آشنا شوید و همچنین رفت‌وآمد خود را با توجه به پایش وقت و مسیر برنامه‌ریزی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

ترفندهایی جالب برای ثبت خاطرات در سفر

سفر کردن یکی از کارهایی است که همراه با لحظات ناب و تکرار نشدنی است. لحظاتی شاد که پر از تجربه و آموزه های مفید می باشد. همه ما دوست داریم تا این لحظه های شیرین را با دیگران به اشتراک بگذاریم؛ مناطقی که رفته ایم، غذاهایی که خورده ایم و یا هتل هایی که اقامت کرده ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

بوی بدن در سفر و راهکارهای برطرف کردن آن

فرض کنید در یک هواپیما، اتوبوس، قطار یا وسایل نقلیه عمومی دیگر هستید و مجبورید تا رسیدن به مقصد در کنار مسافران دیگر بنشینید.اگر بدن آن ها دارای بوی بدی باشد، چه احساسی به شما دست می دهد. شما مجبورید تا رسیدن به مقصد، که ممکن است ساعت ها طول بکشد، این بوی بد را تحمل کنید. این بوی بد باعث آزار شما شده و لذت سفر را برایتان کم خواهد کرد. همه ما دوست داریم تمیز و مرتب و معطر باشیم، اما گاهی اوقات‏ بوی بد بدن ما ممکن است موجب آزار و اذیت دیگران شود

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

آنچه باید در مسافرت در ماشین خود باید همراه داشته باشید

همیشه در سفر وسایلی وجود دارند که از اهمیت بیشتری نسبت به دیگر ابزارها برخوردارند. این لوازم با عنوان مهمترین وسایل سفر شناخته می شوند و نبودشان اغلب موجب دردسر و ناراحتی فراوان است. البته ممکن است تا به حال به اهمیت آن ها فکر هم نکرده باشید، اما اینبار که قصد عزیمت به سفر داشتید این وسایل را همراه داشته باشید تا از معجزه حضور آن ها بهره مند شوید و ضروری ترین لوازم سفر را به خوبی بشناسید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

اکو‌ کمپ چیست؟ و معرفی بهترین اکوکمپ های ایران

ه جرات میتوان گفت که اکو کمپ تحولی بزرگ و قابل احترام در صنعت گردشگری است. امروزه حفاظت از محیط زیست یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم جهان است. کتاب‌ها، فیلم‌های مستند، مقاله‌ها و سمینارهای مختلفی در سراسر دنیا برای افزایش آگاهی مردم درباره مسایل زیست محیطی بوجود آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

14 مرحله ساده برای برنامه ریزی سفر

برنامه ریزی برای سفر می‌تواند کار پردردسری باشد. از کجا باید شروع کنم؟ مرحله اول چیست؟ مرحله دوم چیست؟ مرحله بعدی چیست؟ اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید با توجه به حجم انبوه اطالاعاتی که امروزه در این رابطه وجود دارد ممکن است سردرگم شوید. بلاگ‌ها، صفحات اجتماعی و کتاب‌های راهنما هیچ زمان به این تعداد نبوده‌اند. همین حجم انبوه اطلاعات می‌تواند باعث سردرگمی شود!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

غذاهای استان خوزستان

استان خوزستان به دلیل نزدیکی به اعراب و آب و هوای گرم خود دارای غذاهای محلی و سنتی متفاوت از تمام ایران است. در اینجا می‌خواهیم تعدادی از غذاهای استان خوزستان را معرفی کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی

همه چیز درباره گردشگری غذایی (FOOD TOURISM)

گردشگری فقط مختص دیدن یک مکان طبیعی، تاریخی و استفاده از تفریحات آن نیست. خیلی ها به یک شهر یا کشور سفر می کنند فقط به این دلیل که بتوانند غذای آن منطقه را امتحان کنند. گردشگری غذایی در سرتاسر دنیا، یکی از انواع جذاب و پر طرفدار است و مدتی است در ایران هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد رحمانی