بهترین ماشین جهان کدام است؟ یا بهتر است سؤال خود را این‌گونه مطرح کنیم که کدام ماشین توانسته است عنوان بهترین ماشین سال را به خود اختصاص دهد؟ در این مقاله از رنت‌ران همراه ما باشید تا بهترین ماشین جهان در سال ۲۰۲۱ را از نگاه متخصصان و کاربران حوزه خودرو خدمت شما معرفی کنیم.

وقتی شما یک خودروی رده‌بالا می‌خرید، در واقع روی چیزی بیش از سرعت برق‌آسا، کاپوت‌های براق و خیره‌کننده آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. اگرچه این موارد هم می‌توانند بسیار مهم باشند، اما اغلب، شما در حال خرید یک قطعه کوچک از تاریخ و هنر هستید. در یک‌ کلام، شما از فناوری نوآورانه خودرو در آینده حمایت می‌کنید.

شناختن بهترین ماشین‌های جهان در هرسال، چیزی بیش از یک برچسب قیمت روی آن‌هاست. این خودروها اختراع نخبگان خودروسازی دنیا هستند، آن‌ها شجره‌نامه یا وصیت‌نامه‌هایی هستند که با دقت بسیار برای زنده نگه‌داشتن میراث چندین و چندساله یک برند ساخته شده‌اند. از سویی دیگر این خودروها می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. از سرعت بسیار بالا گرفته تا موارد خیره‌کننده‌ای که با سیستم‌های سرگرمی خودکار امروزی، امکان‌پذیر است. امروزه در دنیای خودروسازی جهان رقابت بر سر امکانات بیشتر, تکنولوژی بهتر و راحتی بیشتر خریداران است.

بهترین ماشین جهان در سال ۲۰۲۱ خودرویی سریع‌تر، هوشمندتر و قدرتمندتر از نمونه‌های برتر سال‌های گذشته است؛ بنابراین دعوت می‌شود برای شناخت این خودروی منحصربه‌فرد برند آلمانی فولکس‌واگن، ما را تا انتها همراهی کنید.

سال ۲۰۲۲ هم مانند ۲۰۲۱ ،سال خودروهای برقی خواهد بود و سازندگان با تمام توان در حال آماده‌شدن برای باقی‌ماندن در این میدان پررقابت هستند. با وجود مدل‌های فراوانی که در حال حاضر به خیابان‌ها آمده‌اند، انتظار می‌رود سال میلادی جدید صحنه رقابت بهترین خودروهای هیبریدی دنیا باشد. برای اجاره خودرو در تهران می‌توانید از طریق سایت اجاره خودرو رنت ران اقدام نمایید.

بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ کدام‌اند؟

پیش از معرفی و بررسی بهترین ماشین جهان در سال ۲۰۲۱ ، دانستن این نکته ضروری‌ست که هرساله در ۶ سطح مختلف از جمله بهترین ماشین سال، بهترین ماشین کاربردی سال، بهترین ماشین سبز سال، بهترین طراحی سال، بهترین ماشین لوکس دنیا و بهترین ماشین شهری جهان، ۶ خودروی برتر را دسته‌بندی می‌کنند.

در سال ۲۰۲۱ خودروهای زیر در این ۶ دسته به عنوان برترین خودروهای دنیا معرفی شده‌اند:

  1. بهترین ماشین سال: فولکس واگن 4
  2. بهترین ماشین کاربردی سال: پورشه ۹۱۱ توربو
  3. بهترین ماشین سبز سال: جگوار آی پیس
  4. بهترین طراحی سال: لندرور دیفندر
  5. بهترین ماشین لوکس دنیا: مرسدس بنز کلاس S
  6. بهترین ماشین شهری جهان: هوندا ای

 

اما هدف از ارائه این مقاله در رنت‌ران، معرفی بهترین ماشین جهان یعنی  Volkswagen ID.4 است که در سال ۲۰۲۱ توانست تمام نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. در ادامه با بررسی این خودروی بی‌نظیر آلمانی همراه ما باشید.

مشخصات ظاهری فولکس‌واگن ID.4؛ تلفیقی از هنر مدرن و طراحی گذشته

استایل، یکی از اولین مواردی‌ست که مصرف‌کنندگان تمایل دارند به آن توجه کنند و طراحی ID.۴ به‌عنوان بهترین ماشین جهان تلفیق کاملی از خطوط منحنی برخی مدل‌های کلاسیک همچون بیتل یا محصولات کارمن‌گیا است. جدیدترین عضو خانواده فولکس‌واگن دارای نمای بیرونی شیب‌دار متمایز است که به‌طور اجتناب‌ناپذیری به الگوی درآمدی فرنچایز گره‌ خورده است. درعین‌حال نمایی منحصربه‌فرد در خطوط شیب‌دار سقف و سپرهای زیبای خود دارد. بدون شک، این نوع از طراحی، سواری تیز و کاملاً آیرودینامیکی را به همراه خواهد داشت.

نمای روبه‌رویی خودرو، عامه‌پسند و اندکی تهاجمی طراحی شده است تا طیف وسیعی از مشتری‌ها در سنین مختلف را به خود جذب کند. همچنین نمای عقب این خودرو در هماهنگی کامل با بخش جلویی طراحی شده است و موارد قابل ‌ذکری همچون نوار سرتاسری LED و لوگوی برند فولکس‌واگن در بخش میانی آن به چشم می‌خورد.

شرایط فنی و توانایی حرکتی؛ آماده رفتن به مسافت‌های طولانی

شعاع حرکتی کلی این خودرو بر پایه تست‌های WLTP انجام‌شده برابر با ۵۰۰ کیلومتر است که در یک روز سرد زمستانی و با روشن‌بودن برخی تجهیزات مانند مه‌شکن‌ها می‌تواند به برد حدود ۳۸۰ کیلومتر هم برسد.

 با ID.4 هیچ مشکلی برای رفت‌وآمد روزانه و همچنین سفرهای جاده‌ای طولانی‌مدت حتی در ایام تعطیلات نخواهید داشت. دلیل این موضوع هم برخورداری از شارژ سریع DC با توان ۱۲۵ کیلوواتی آن است.

با یک حساب و کتاب ساده به این نتیجه می‌توان رسید که انتقال از شارژ ۵ درصدی به ۸۰ درصد شارژ در این خورد تقریباً ۳۸ دقیقه زمان نیاز دارد. درست مانند زمانی که یک انسان برای بیدارشدن از خواب و آماده‌شدن جهت انجام فعالیت‌های روزانه نیاز دارد.

 

پلت فرم کاملاً مدرن، طراحی فضای بیشتر

فولکس‌واگن نه‌تنها از نوآوری کنجکاوانه به‌معنای واقعی کلمه لذت می‌برد، بلکه آن‌ها دوست دارند پایه‌گذار فناوری‌های جدیدی هم در صنعت خودرو به‌عنوان یک رهبر در خودروسازی دنیا باشند.

معرفی پلتفرم MEB، یک فناوری کاملاً جدید است که از پایه توسط نخبه‌های  VW ساخته شده است. جالب است بدانید که طراحان بهترین ماشین جهان آن را با الهام‌گرفتن از اسکیت‌بوردها طراحی کرده‌اند؛ بنابراین در این حالت فضای بیشتری برای مسافران و محموله‌های آن‌ها فراهم می‌شود. به هر حال می‌دانیم که این پسر بد آلمانی، فضای اشغال‌شده توسط سیستم‌های احتراقی ندارد و یک خودروی کاملاً برقی با فضای خالی زیاد است.

همچنین طراحان با نصب یک داشبورد فرورفته و آزادکردن  فاصله بین راننده و سرنشین (برای افراد بالای پنج نفر) فضای بیشتری را ایجاد کرده‌اند.

داشبورد بهترین ماشین جهان دارای بخش‌های مختلف با طرح و رنگ‌های سفارشی متنوع است. قطعه‌ای نقره‌ای‌رنگ در وسط داشبورد دیده می‌شود و پنل چشم‌نوازی برای خروجی‌های هوا وجود دارد. کمی پایین‌تر از نورپردازی مخفی با طرح خطی قابل انتخاب از رنگ‌های مختلف، استفاده شده است. همچنین چرم مصنوعی در فرمان این خودرو را می‌توانید به رنگ خاکستری تیره یا سفید سفارش دهید.

ترمز اضطراری خودکار و فناوری‌های مدرن استاندارد در ایمنی

طراحان ID.۴ به ارائه امکانات بی‌نظیری که قبلاً ذکر شد راضی نبودند و ترمز احیاکننده یا همان ترمز اضطراری خودکار را در بهترین ماشین جهان به‌کار برده‌اند.

هنگام رانندگی با این خودرو، نیازی نیست تا مانند دهقان فداکار به موانع و خطرات جاده توجه کامل داشته باشید؛ زیرا به کمک این فناوری، در صورت نزدیک‌شدن به موارد خطرناک مانند حیوانات، عابرین پیاده و موانع، سیستم ترمز اضطراری به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

 از سویی این امکان باعث می‌شود تا مصرف انرژی در طول مسیر به بهینه‌ترین حالت خود برسد و رانندگی نرمی را به شما ارائه دهد. بااین‌حال توجه داشته باشید که هوش مصنوعی برای رسیدن به دقت و عملکرد ذهن انسان، همچنان مسیر طولانی در پیش دارد و دقت عمل انسان همچنان ضروری‌ست.

۶ عدد کیسه هوا در این خودرو تعبیه شده است؛ هرچند جای خالی کیسه هوای قسمت زانو در بهترین ماشین جهان احساس می‌شود. یک فریم کاملاً آلومینیومی هم در هنگام سانحه از باتری خودرو محافظت می‌کند تا ارتباط میان بخش‌های الکترونیکی در مواقع حساس به‌صورت خودکار قطع شود.

 

طراحی کابین؛ ساده اما کاربردی

کابین‌های زیبا فقط برای خلبانان نیست! ID.۴ یک صفحه نمایش LED با کیفیت بالا ارائه می‌دهد که به‌طور یکپارچه در ستون فرمان ادغام شده است. در بهترین ماشین جهان، رانندگان می‌توانند از دیگر نقاط قوت این خودرو همچون ناوبری پیشرفته، اندروید اتو و اپل کارپلی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع دوناحیه‌ای، دوربین دنده‌عقب، AEB، دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و داشبورد دیجیتالی بهره‌مند شوند. جالب است بدانید وقتی فرمان را حرکت می‌دهید، صفحه نمایش هم با تغییر جهت فرمان کاملاً همسو می‌شود.

به‌طور کلی، دیگر دوران دست‌وپازدن با کلیدهای فراوان روی داشبورد خودروها از بین رفته است! بهترین ماشین جهان در این شرایط از رقبای هم‌رده خود فاصله زیادی دارد و در کلاس خودروهای لوکس دنیا قرار می‌گیرد.

اتصال بی‌سیم

شما می‌توانید تمام دستگاه‌های ارتباطی جدید خود را به‌صورت بی‌سیم به ماشین خود متصل کنید. درواقع دیگر نگران کلنجاررفتن همیشگی با سیم AUX نخواهید بود. با Volkswagen ID.۴ همه‌چیز برای راننده و سرنشینان آن راحت است؛ زیرا مانند Skynet به هم متصل است و به شما امکان می‌دهد به‌راحتی همه‌چیز را بی‌دغدغه به هم متصل کنید.

در این میان، حذف‌شدن اهرم تعویض دنده باعث شده است تا فضای بیشتری برای محل شارژ بی‌سیم موبایل، دو پورت USB-C، دو جالیوانی و سایر موارد ایجاد شود.