با پیشرفت های تکنولوژی و وجود هواپیماهای مدرن و مجهز، سفر به نقاط دوردست دیگر آرزویی محال نیست. شما می توانید سوار هواپیما شوید و چند ساعت آن سوی کره زمین پیاده شوید. همین عوامل باعث رشد صنعت توریسم و گردشگری در دهه های اخیر شده است و هر کشوری سعی می کند گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

 

لیستی از محبوب ترین کشورهای توریستی دنیا

 

 

با پیشرفت های تکنولوژی و وجود هواپیماهای مدرن و مجهز، سفر به نقاط دوردست دیگر آرزویی محال نیست. شما می توانید سوار هواپیما شوید و چند ساعت آن سوی کره زمین پیاده شوید. همین عوامل باعث رشد صنعت توریسم و گردشگری در دهه های اخیر شده است و هر کشوری سعی می کند گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

 با چتراتا همراه باشید تا با توریستی ترین کشورهای دنیا آشنا شویم.

 

ده کشور برتر از لحاظ گردشگری

 

لیست ده کشور برتر از لحاظ صنعت گردشگری به شرح زیر است

·         فرانسه

·         روسیه

·         اسپانیا

·         آلمان

·         چین

·         ایتالیا

·         آمریکا

·         انگلستان

·         ترکیه

·         تایلد

 

فرانسه

 

جای تعجبی نیست که فرانسه در صدر لیست کشورهای توریستی دنیا قرار دارد. این کشور با پایتخت زیبا و افسانه ای و جاذبه های گردشگری فراوانش در سال ۲۰۱۷ حدود ۸۶.۹ میلیون گردشگر را از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می کند. برج مشهور ایفل به تنهایی کافی است تا گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به پاریس بکشاند.

فرانسه همچنین در زمینه مد و فشن و برندهای معتبر بین المللی هم عاشقان خرید و فشن را به پاریس می کشاند. در حقیقت پاریس، استراسبورگ، آلزاس و لیون بیشترین شمار گردشگران را در بین شهرهای فرانسه داشته اند. همچنین فرانسه دارای مناظر طبیعی و تالاب های بسیاری می باشد که لذت سفر به این کشور را دوچندان می کند.

 

روسیه

 

روسیه نیز با در اختیار داشتن ۲۳ مورد از موارد ثبت شده در یونسکو  قطعا یکی از پر بازدیدترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. گردشگری فرهنگی و طبیعی، هر دو در این کشور مورد استقبال عموم است. دریاچه بایکال، آتشفشان و آبفشان‌های کامچاتکا، سواحل دریای سیاه، دره‌ی روسکالا کنیون و کوه‌های پوشیده از برف آلتای، تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی روسیه هستند.

در سال ۲۰۱۳ حدوداً ۲۸/۴ میلیون نفر از روسیه بازدید کردند که درآمدی بالغ بر ۱۱/۲ میلیارد دلار عاید صنعت گردشگری این کشور نمود.

 

اسپانیا

 

سومین کشور توریستی در جهان ، اسپانیا یکی دیگر از کشورهای پرجاذبه در قاره اروپاست. سالانه حدود ۸۱.۸ میلیون گردشگر به این کشور سفر می کنند. در حقیقت، اقتصاد اسپانیا تا حد زیادی بر صنعت توریسم و گردشگری متکی است و درآمدهای حاصل از توریسم ۱۱% از درآمد خالص سالیانه اسپانیا را شامل می شوند.  سواحل زیبا و رویایی مدیترانه ای، بناها و مکان های تاریخی باشکوه و فستیوال ها و کارناوال های هیجان انگیز اسپانیا را در رتبه های برتر پرگردشگرترین کشورهای دنیا قرار داده است.

 

آلمان

 

یکی از امن‌ترین مکان‌های گردشگری در دنیا، آلمان است. این کشور پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا و نیز از داخل کشور است. طبق نتایج تحقیقات، ۳۰ درصد از مردم آلمان دوست دارند تعطیلات را در کشور خودشان به سر برند. خارجی‌ها نیز علاقه‌ی زیادی برای گذران تعطیلات در آلمان دارند. در سال ۲۰۱۴، حدوداً ۳۳ میلیون گردشگر، به آلمان آمدند. در سال ۲۰۱۲، گردشگری بین‌المللی، درآمدی معادل ۳۸ میلیارد دلار عاید این کشور کرد. همچنین بازدید برای تحصیل و اهداف تجاری نیز در آلمان رایج است. برخی مکان‌های محافظت شده مانند پارک ملی ساکسون سوئیس، پارک ملی تالاب پومرانیا و پارک ملی جازموند نیز سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کنند.

 

چین

 

دیوار مشهور دلیل مهمی برای گردشگران است تا به چین سفر کنند. سالانه بیش از ۶۰ میلیون گردشگر به چین سفر می کنند که اگر بازدید از دیوار چین تنها دلیل سفرشان نباشد مطمئنا یکی از مهم ترین دلایل است.البته بناها و قصرهای باشکوه تاریخی که از امپراتوری های مختلف چین به یادگار مانده اند و همین طور طبیعت شگفت انگیز و مسحورکننده چین باعث شده تا مسافران زیادی این کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند. علاوه بر دیوار چین، شهر ممنوعه که قصری سلطنتی و باشکوه از دودمان چینگ است هم جزء جاذبه های گردشگری مشهور این کشور به حساب می آید.

 

ایتالیا

 

یکی دیگر از کشورهای توریستی دنیا ایتالیا می باشد که تاریخ بسیار غنی و پرباری دارد و خوشبختانه به خوبی از میراث تاریخی و فرهنگی اش محافظت کرده است. ۵۰ اثر تاریخی در ایتالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و همین عوامل باعث شده تا این کشور در رده پنجم پرگردشگرترین کشورهای دنیا قرار بگیرد. کولوسئوم رم یکی از شگفتی های جهان و به جرات مشهورترین جاذبه گردشگری شهر رم و ایتالیاست.غذاهای خوشمزه ایتالیایی و طبیعت و آب و هوای مناسب این کشور باعث شده تا گردشگران زیادی ایتالیا را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

 

آمریکا

 

آمریکا نیز کشوری بسیار بزرگ است که جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران دارد. بسیاری از شهرهای آمریکا مانند نیویورک، لس‌آنجلس و لاس‌وگاس هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر هستند. از جمله جاذبه‌های گردشگری اصلی این کشور می‌توان به گرند کنیون، پارک ملی یلو استون، شگفتی‌های آلاسکا در شمالگان، سواحل هاوایی و غیره اشاره کرد.

آمریکا نیز در سال ۲۰۱۴، بیش از ۷۴/۸ میلیون نفر گردشگر داشت که درآمدی معادل ۱/۴۷ تریلیون دلار نصیب کشور کرد. گفته می‌شود آمریکا تا سال ۲۰۲۵ مبلغی به میزان ۲/۵ تریلیون دلار از صنعت گردشگری سود خواهد کرد.

 

برای مشاهده ادامه مطلب لیستی از محبوب ترین کشورهای توریستی دنیا  کلیک کنید