هر زمان از زیبایی، طبیعت، برف، چشمه و آب های معدنی صحبت به میان می آید، بی گمان استان چهارمحال و بختیاری مورد بحث است.  

 

آشنایی با روستای بهشت آباد اردل

 

هر زمان از زیبایی، طبیعت، برف، چشمه و آب های معدنی صحبت به میان می آید، بی گمان استان چهارمحال و بختیاری مورد بحث است. استانی با هوایی خنک و حتی سرد در تابستان. بهشت آباد واقع در شهرستان اردل از زیباترین مناطق طبیعی و یکی از پر آب ترین مناطق در کشور است. همان گونه که ازنام آن پیداست، بهشتی واقعی در روی زمین است.

 

روستای بهشت آباد

 

در پنج کیلومتری شهر اردل به روستایی به نام بهشت آباد می رسیم. وجود رودخانه بزرگ میزدج که از سرچشمه های اصلی رودخانه کارون می باشد، در این منطقه طبیعت زیبایی را به جای گذاشته. آبشار های زیبای سالدران و بهشت آباد از دیدنی ترین آبشار های این منطقه می باشند.

تجمع آبشار ها، کوهستان، پوشش گیاهی و حیوانات در کنار یکدیگر، روستای بهشت آباد را محیطی آرام و رویایی کرده است.

 

تپه دوران ایلخانی

 

در میان دشت های سرسبز و رودخانه های پر آب این منطقه، تپه ای خودنمایی می کند. تپه ای که نشان از قدمت بالای این منطقه دارد. کاوش های اخیر نشان داده است که قدمت این پل به دوران ایلخانیان باز می گردد. طبیعتی بی مثال، هوایی پاک و کم نظیر در کنار روستائیان و عشایر غیور این منطقه انسان را از دنیای امروزی رها کرده و به آرامشی خاص دعوت می کند.

 

پل بهشت آباد

 

قدمت پل بهشت آباد ، به دوره قاجار بازمی‌گردد. این پل توسط یکی از خوانین قدرتمند بختیاری به نام حسینقلی‌خان ایلخان بختیاری، در ۶ کیلومتری شهر اردل روی رودخانه بهشت آباد ساخته شد. این اثر در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۸۱، با شماره ثبت ۵۹۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

چشمه سرداب

 

چشمه سرداب با برودت دمای بسیار سرد، به عنوان سردترین چشمه جاری ایران در چهارمحال و بختیاری قرار دارد.آب چشمه در پی آب شدن برفهای تجمع یافته در طول زمستان تامین می شود و همین امر سبب شده است که آب این چشمه بسیار سرد باشد و این مهم در تمام طول فصول سال وجود دارد.

ماهی قزل آلای تولیدی این منطقه یکی از با کیفیت ترین ماهی های قزل آلا در کشور است که قیمت فرش آن نیز بالاتر از ماهی های قزل آلای تولیدی دیگر کشور است.

بسیاری از مسافران نیز با خرید ماهی زنده قزل آلا در منطقه لذت خوردن ماهی لذیذی را در کنار چشمه تجربه می کنند.

 

برای مشاهده ادامه مطلب آشنایی با روستای بهشت آباد اردل کلیک کنید.