مازندران یکی از استان های شمالی ایران در ساحل دریای خزر است. دماوند که بلندترین قله ایران و بلندترین کوه آتشفشانی در آسیا است، در مازندران و شهرستان آمل واقع شده است. مردم این استان طبق بررسی ها بسیار باهوش هستند

 

مازندران یکی از استان های شمالی ایران در ساحل دریای خزر است. دماوند که بلندترین قله ایران و بلندترین کوه آتشفشانی در آسیا است، در مازندران و شهرستان آمل واقع شده است. مردم این استان طبق بررسی ها بسیار باهوش هستند. همچنین مازندران یکی از مهمترین پایگاه های باستان شناسی در خاورمیانه و جهان با قدمتی شش هزار ساله است. از لحاظ گردشگری، غرب مازندران به دلیل دریا و شهرها و مرکز مازندران به دلیل جنگل های متراکم آن شهرت بسیاری دارند و این استان را در یکی از استان های برتر توریستی ایران تبدیل کرده اند. برخی از مهمترین و زیباترین شهرهای آن رامسر ، کلاردشت، نوشهر، چالوس، نور، بابل، بابلسرهستند. آب و هوای شمال ایران به طور کلی به دلیل کوه البرز و بادهای محلی و سطح پوشش گیاهی، معتدل و مرطوب است. برای رزرو و اجاره اقامتگاه در مازندران به سایت چتراتا مراجعه نمایید.

 

از سمت شرق استان، شهر گلوگاه و بهشهر شرقی ترین شهرهای مازندران و غربی ترین شهرهای مازندران هم بترتیب شهرستان های رامسر و تنکابن می باشند. سه شهر نور و آمل و محودآباد نیز تقریبا شهرهای مرکزی استان مازندران را تشکیل داده اند.

 

شهرهای توریستی مازندران

 

شهرهایی که در ادامه نام برده شده اند طبق آمار از توریستی ترین و دیدنی ترین شهرهای مازندران هستند، به همین علت در کنار آب و هوا و دیدنی ها از امکانات و تجهیزات مدرن چون تله کابین و تفریحات پیشرفته و همچنین هتل های لوکس برخودارند.

 

کلاردشت

 

این شهر سر سبز یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در جهان است که در ارتفاع 1250 متر از سطح دریا واقع شده و چشم انداز آن تپه های ملایم پوشیده شده با درختان جنگلی است. مسیرهای پیاده روی ، رودخانه های مناسب برای ماهیگیری و دریاچه ولشت  آن را به بهشت دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. برای اجاره ویلا در کلاردشت میتوانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

رامسر

 

رامسر در سواحل غرب استان مازندران، در محدوده باغات پرتقال قرار دارد. این شهر از ساحل  دریای خز تا  دامنه کوههای البرز گسترده است. ساحل رامسر از سواحل محبوب شمال ایران است و تمام تفریحات ساحلی شامل آفتاب گرفتن، قایق سواری ، شاتل و ... در این ساحل در دسترس است. قبل از سفر به این شهر می‌توانید نسبت به اجاره ویلا رامسر اقدام کنید.

 

جنگل دالخانی-رامسر

 

اگر دلتان می‌خواهد جنگل بکری را ببینید که به دالان بهشت معروف است جنگل‌های مسیر در نهایت به ییلاقاتی مثل رودبار و گرسماسر می‌رسند. آب و هوای لطیف و بوی رطوبت پیچیده در هوای اینجا، باعث می‌شود دلت بخواهد زمان همانجا بایستد.

 

رودبارک

 

این دره زیبا در ارتفاعات کلاردشت، همراه با صخره های کوه علم کوه و تخت سلیمان، معمولا به نام سویس ایران شناخته می شود. قله های مشهور، جنگل های متراکم جاده های عباس آباد کلاردشت و سواحل دریای عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری را به آن اختصاص داده است.

 

جنگل‌های دوهزار تنکابن

 

جنگل‌های دوهزار طبیعت کم نظیری دارد. رودخانه دو هزار هم از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان می‌آید و از حاشیه روستا عبور و آنهمه زیبایی را کامل می‌کند. منطقه چالدره داخل این جنگل‌ها نیز بسیار بکر است

 

دشت دریاسر تنکابن

 

به دریاسر، دشت اردیبهشت ایران می‌گویند و علت آن این است که در بهار این دشت پر از گل‌های زردرنگی می‎شود. دیدن آنهمه گل یکجا که از بینش نیز چشمه‌های زیادی بیرون می‌آید باعث به وجد آمدن هر بیننده‌ای می‌شود. دشتی که از هر سو کوه‌ها محصورش کرده‌اند.

 

نمک آبرود

 

محبوبیت این روستا به خاطر جنگل های زیبا و دو خط تله کابین نمک آبرود آن است که گردشگران را به داخل جنگل وبالای کوه می برد و چشم اندازی رویایی در برابر آنها قرار میدهد. در کنار تله کابین شهربازی نمک آبرود هم مکانی مناسب برای سرگرمی و لذت است.

 

نوشهر

 

بندر نوشهر در نزدیکی تهران قرار دارد و یکی از دو شهر استان مازندران است که فرودگاه دارد.  آب و هوای ملایم ، ساحل و نزدیکی آن به پارک جنگل سیسنگان آن را به  یکی از مکان های گردشگری محبوب تبدیل کرد است.

 

ساری

 

از دیگر شهرهای دیدنی مازندران ساری است که دیدن از مناظر طبیعی آن به تنهایی برای سفری 3 تا 4 روزه کفایت میکند. این شهر خوش آب و هوا دارای دیدنی هایی چون دریاچه چورت و منطقه الندان میشود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید میتوانید نسبت به اجاره اقامتگاه بوم گردی در ساری اقدام کنید. از دیگر دیدنی های ساری می توان موارد زیر را نام برد:

 

دریاچه چورت- ساری

 

نام اصلی دریاچه چورت، میانشه است ولی به دلیل فاصله کمش با روستای چورت به این نام خوانده می‌شود. هوای مه آلود اطراف دریاچه، درختانی که تا تنه در آب فرو رفته‌اند، صدای حیوانات و... .

برای مطالعه ادامه مطلب ترتیب شهرهای مازندران بهمراه اطلاعات گردشگری آنها کلیک کنید.