تفریح و گردش برای داشتن یک زندگی سالم و خوب، ضروریه و هرکس با توجه به شرایط زندگیش می تونه نوع تفریحش رو انتخاب کنه. پیک نیک یا گردش در دل طبیعت با افراد خانواده یکی از بهترین انواع تفریح و خوش گذرونی است که حتما تو برنامه زندگی هر کسی جایگاه خاصی داره.

 

تفریح و گردش برای داشتن یک زندگی سالم و خوب، ضروریه و هرکس با توجه به شرایط زندگیش می تونه نوع تفریحش رو انتخاب کنه. پیک نیک یا گردش در دل طبیعت با افراد خانواده یکی از بهترین انواع تفریح و خوش گذرونی است که حتما تو برنامه زندگی هر کسی جایگاه خاصی داره.

 یک روز تعطیل یا خوش آب و هوا، رفتن به دل طبیعت حالا چه درون شهری چه برون شهری اون هم با اعضای خانواده یا دوستان و عزیزان می تونه خیلی خیلی لذت بخش باشه.

غذای سرد یا غذای گرم برای پیک نیک می تونه انواع مختلفی داشته باشه و هرکسی با توجه به ذائقه و شرایط اقتصادی خانواده نوعی از اون رو آماده کنه و همراه خودش ببره.

ساده ترین غذاهای سرد در پیک نیک ، همین نون و پنیر و گوجه خودمونه تا انواع ساندویچ و سالاد سرد می تونه گزینه مناسبی برای سرو در یک سفر کوتاه مدت در کنار خانواده باشه.

 

با چتراتا همراه باشید تا به معرفی غذاهای مناسب پیک نیک رفتن بپردازیم.

 

اسنک موز و بادام زمینی

 

اسنک موز و بادام زمینی رو میشه گفت یه غذای پیک نیکی خیلی خاص و ویژه است. اسنک موز و کره بادام زمینی  در واقع ساندویچی است گیاهی  که انرژی زیادی داره و به نظرم از جمله کاملترین و مقوی ترین غذاهای پیک نیکی به حساب میاد.

 

سالاد الویه

 

از آسان  ترین غذاهای بیرون بر سالاد الویه اسـت که خیلی آسان درست شده و به صورت سرد سرو می شود، بهمین جهت گزینه مناسبی برای پیک نیک اسـت.

 

ساندویچ با نان پیتا

 

ساندویچ پیتا از ساندویچ‌های خوشمزه می باشد که از ترکیب گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ با انواع سبزیجات پخته تهیه شده و همراه با سس مخصوصی سرو می‌شوند. ضمنا استفاده خیارشور خانگی ترد و خوشمزه در این ساندویچ‌ها فراموش نکنید!

 

ساندویچ رست بیف

 

این ساندویج نیز  نوعی غذای جذاب برای پیک نیک است که از گوشت گوساله بدون چربی، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز، سیر، فلفل و پودر پاپریکا درست می‌شود و همراه با خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی، در نان باگت قرار می‌گیرد.

 

ساندویچ مرغ ریش شده

 

دوست داران گوشت مرغ نیز ساندویچ مرغ ریش شده را می توانند درست کنند. این غذا هم از سینه مرغ پخته و ریش شده، قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای تفت داده شده، تهیه شده و همراه با نان باگت، گوجه فرنگی، خیارشور، کاهو و جعفری ساطوری سرو می‌شود. ادویه اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا، زعفران و فلفل سیاه بوده و برای گرفتن بوی مرغ از هویج، سیر و پیاز استفاده می‌شود.

 

ساندویچ سبزیجات با سس مایونز

 

ساندویج سبزیجات هم یک غذای گیاهی که هم می تونه غذایی سبک و لذت بخش برای سرو در پیک نیک باشه که انواع بی شماری داره و هم ارزون و بصرفه هستش.

 

سالاد ماکارونی

 

از غذاهای مقوی و کم دردسر دیگه میشه سالاد ماکارونی رو نام برد.سالاد ماکارونی همچون سالاد فارفاله، از ترکیب ماکارونی با سبزیجات مختلف و نوعی سس تهیه می‌شود و به دلیل سادگی در تهیه و حمل، به عنوان یک غذای پرطرفدار برای پیک نیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کوکو لوبیا سبز

 

ویژگی کوکو لوبیا سبز اینه که به روش‌های مختلف و با مواد اولیه متنوعی درست می‌شود، به دلیل سادگی و سهولت حمل و نقل، نوعی غذا برای پیک نیک به حساب می‌آید.

 کوکو لوبیا سبز را می‌توان به صورت ساده از ترکیب لوبیا سبز، هویج، سیب زمینی، تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای و قارچ تهیه کرد، یا در آن از گوشت چرخ کرده، پیاز و زرشک نیز استفاده کرده و به آن تنوع بخشید.

 

ساندویچ محبوب سوسیس بندری

 

سوسیس بندری نوعی غذای پرطرفدار و خوشمزه برای پیک نیک است که از ترکیب سوسیس، سیب زمینی و پیاز سرخ شده تهیه می‌شود و با سس مخصوص تهیه شده از گوجه فرنگی مزه دار می‌شود. این فست فود پرطرفدار را معمولا با فلفل فراوان درست می‌کنند، ولی افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند مقدار فلفل آن را کم و زیاد کنند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب خوراکی های مناسب برای پیک نیک رفتن کلیک کنید.