سمنان یکی از استان های بزرگ ایران است که در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر قرار دارد. این شهر در مسیر تهران به خراسان واقع است و جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. استان سمنان از ۸ شهرستان تشکیل شده که هر کدام جاذبه های مختلفی دارند و برای گردشگری گزینه ای عالی محسوب می شوند.

 

معرفی اقامتگاه بوم گردی رویای کویر در بیابانک

 

سمنان یکی از استان های بزرگ ایران است که در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر قرار دارد. این شهر در مسیر تهران به خراسان واقع است و جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. استان سمنان از ۸ شهرستان تشکیل شده که هر کدام جاذبه های مختلفی دارند و برای گردشگری گزینه ای عالی محسوب می شوند.برای رزرو ویلا کلیک کنید.

روستای بیابانک، یکی از روستاهای کویری و بسیار دیدنی ایران است که در استان سمنان قرار گرفته است. یکی از علت های نام گذاری این روستا ، کوچک بودن آن و همچنین همجواری آن با دشت کویر است. این روستای تاریخی که قدمت آن به طور دقیق مشخص نیست، قنات ها، یخدان ها، برج ها و قلعه های  زیبایی را در خود جای داده است.

یکی از جاذبه های این روستای تاریخی، قنات نیسکان است. این قنات روزگاری یکی از پر آب ترین قنات های این روستا بوده است و در حال حاضر خشک است. همچنین برج های نگهبانی چاله برج, دیونه برج و ترکمونی از جاذبه هایی هستند که در گذشته برای محافظت از روستا و دیده بانی کاربرد داشته اند.

از دیگر جاذبه های جالب توجه این روستا، یخدان یا یخچال های آن است. این یخدان ها، بنایی از خشت و گل بوده اند که در گذشته برای نگه داری یخ کاربرد داشته اند. جالب آنکه این یخچال ها شامل دو در هستند که نحوه ی ساخت آن ها باعث می شود این درها در معرض آفتاب قرار نگیرند.

 

اطلاعات اقامتگاه رویای کویر

 

اقامتگاه بوم گردی رویای کویر در روستای بیابانک شهرستان سرخه ، استان سمنان واقع شده است که 150 سال قدمت دارد. این روستا در کنار کویر مرکزی قرار دارد و به همین علت تفریحاتی همچون سافاری و شترسواری برای توریست ها فراهم شده است. برای مساهده لیست و رزرو و اجاره اقامتگاه بومگردی در سراسر ایران می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

 

سبک معاری اقامتگاه بوم گردی رویای کویر

 

بوم گردی رویای کویر به سبک خانه های کویری با دو حیاط مرکزی که در هر دو حیاط حوض کوچکی قرار دارد و در یکی از حیاط ها تخت هایی برای دورهمی های شبانه و دارای منقل آتش است. در هر دو حیاط حوضچه‌ایی برای طراوت بخشیدن به آب و هوای اقامتگاه وجود دارد، بنای این خانه کویری با خشت خام و گل ساخته شده است.

 

امکانات اقامتگاه

 

این اقامتگاه زیبا با دارا بودن 4 اتاق ظرفیت پذیرایی از 20 گردشگر را دارد.روستای بیابانک ‌بدلیل قرارگیری بر سر جاده تجاری ابریشم و واقع بودن در حاشیه کویر سمنان دارای بافتی متراکم و آثار تاریخی و معماری زیادی همچون: آب انبار، قنات، یخچال، قلعه، تکیه، امامزاده، ساباط و خانه هایی با معماری متنوع و منحصر به فرد را در خود جای داده است.

 شهرستان سرخه به علت موقعیت جغرافیای خود که از یک طرف به کوهستان و از طرف دیگر به دشت کویر می رسد، و دارای تعداد بسیار زیادی از جاذبه های طبیعی است.

از جمله جاذبه های گردشگری و ابنیه تاریخی شهرستان سرخه که میتوانید با اقامت در این اقامتگاه به بازدید از آنها بپردازید:

 

غار مغار افتر

 

این غار یکی از بزرگترین غارهای آهکی شهرستان سرخه است که در آن محصولات لبنی دامداران افتر نگهداری می شود. غار مغار افتر از گذشتگان دور به عنوان یخچال طبیعی برای حفظ محصولات دامی مورد استفاده بومیان این منطقه بوده است و در بین اهالی این منطقه به «مغار افتر» معروف است.

 

چشمه معدنی آبگرم

 

این چشمه در 35 کیلومتری شمال شرقی شهر سرخه قرار دارد و دارای پنج چشمه است. این آبگرم دارای خواص درمانی است و  آب آن از دسته آب های کاروره سولفاته کلسیک و گوگردی است و برای درمان بیماری های صفراوی، کلیه، نقرس، روماتیسم و درد مفاصل موثر است.

 

آب انبار و یخچال بیابانک

 

در ادامه مسیر با انتخاب مسیر دسترسی به روستای بیابانک در 7 کیلومتری جنوب شهر سرخه، می توانید از آرامگاه دو عارف نامی استان بازدید کنید، همچنین قبل از آن و در روستای بیابانک می توانید از آب انبار و یخچال بیابانک دیدن کنید.

 

کاروانسرای لاسجرد

 

روستای لاسجرد با قدمتی چهار هزار ساله در 15 کیلومتری غرب مرکز شهرستان سرخه واقع شده است. کاروانسرای لاسجرد از جمله جاذبه های دیدنی های لاسجرد است که در کنار جاده قرار دارد این کاروانسرا از نوع کاروانسراهای دو ایوانی و دارای حیاطی وسیع با 24 حجره است.

 

برای مشاهده ادامه مطلب  معرفی اقامتگاه بوم گردی رویای کویر در بیابانک کلیک کنید